- cwiczeniaterapeutyczne.pl rozwój dzieci ze spektrum autyzmu

Idź do spisu treści

Menu główne:

CWICZENIA PERCEPCJA SŁUCHOWA > ZABAWY ROWIJAJĄCE PER.SŁ.
Zabawy rozwijające percepcje słuchową.

1. Poproś dziecko o zamkniecie oczu. Poproś o opowiedzenie jaki dźwięk słyszy np. (odgłosy dochodzące samochodów z ulicy, sygnały trąbienia, dźwięk windy, dźwięki różnych urządzeń gospodarstwa domowego, szum wody lecącej z kranu, zamykanie drzwi, włączanie światła, itp); Z czasem zwiększaj poziom trudności.
2. Poproś dziecko o zamknięcie oczu. Poproś o opowiedzenie jaki dźwięk słyszy np.(darcie papieru, stukanie w metalową miskę, stukanie w drewno).
3. Poproś dziecko o zamknięcie oczu. Potrząsaj zamkniętym pudelkiem z (np. grochem, kamykami, piaskiem, itp.);Poproś o odpowiedz co słyszy.
4. Poproś o wskazanie głosu i źródła dźwięku poprzez wskazanie miejsca, kierunku: "gdzie jest ukryty przedmiot, który brzęczy?"; odległości: "czy odgłos, które słyszysz są daleko czy blisko?";
5. Poproś o wskazanie określenie dźwięku ze względu na jego natężenie:
· dźwięki ciche,
· dźwięki głośne,
· naprzemienne, raz cicho, raz głośno.
6.  Poproś o powtarzanie rytmu:
· wyklaskiwanie słyszanego, prostego rytmu,
· tupanie, wystukiwanie prostego rytmu.
7. Poproś o rysowanie kresek zgodnie z długością usłyszanego dźwięku.
8. Poproś dziecko, aby ono wymyśliło rytm do wyklaskania dla ciebie. Aby ona także zadawało pytanie i stało się nauczycielem.
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego